Monday, June 04, 2007

Fiets+muziek

Als ik met de fiets naar het werk trek (wat veel te weinig gebeurt, ik geef het grif toe), mag ik graag een aangenaam muziekje in mijn oren laten klinken. Het maakt de rit, die toch wel vrij kort is, een stuk aangenamer. Een dansje op de fiets heb ik nog niet geprobeerd, dat gaat net een stapje te ver. Ik vrees dat ik dan de straatstenen van zeer dichtbij zal leren kennen en dat heb ik er niet voor over.
Sommige muziek is beter geschikt om op de fiets te beluisteren dan andere. Lift me up van Moby is bijvoorbeeld een liedje dat een aangenaam trap-ritme heeft. Suck my energy van Channel Zero is dan weer wat te traag voor op de fiets, voor de rest een uitstekend nummer hoor.
Deze morgen ben ik vol goede moed nog eens met de fiets naar het werk gegaan, het regende niet en er heerste een aangenaam temperatuurtje. Om mijn trap ritme wat op te drijven, had ik vandaag gekozen voor een integrale live opname van Bad Religion. Ik weet niet of u bekend met het oevre van deze groep, maar ik had mij danig mispakt aan dat ritme. Potverdorie, dat ging snel! In het heen rijden kreeg ik nog een beetje respijt vermits de batterij van mijn MP3 spelertje leeg was, maar daarjuist kreeg ik de volle lading. Met mijn super-slechte conditie kon ik totaal niet volgen met de muziek, maar... ik ben nog nooit zo snel thuis geweest, dat moet ik wel toegeven. Mijn longen heb ik uit mijn lijf gefietst en het zweet gutste van onder mijn armen, maar nu heb ik ten minste eens het gevoel dat ik ietwat beweging heb gehad. En nu... recht onder de welverdiende douche! BlubBlub!!

No comments: