Sunday, April 20, 2008

Mysterieus

Niet alleen werkt god in mysterious ways, ook de Belgische Staat en meer bepaald de Federale Overheidsdienst Financiƫn heeft een werkwijze die mij het petje te boven gaat.

Onlangs kreeg ik een vriendelijke brief van de de behulpzame mensen van de sector Direct Belasting waarin men mij attent maakte op het feit dat ik nog een openstaande schuld had bij de hen en dat die zou worden afgetrokken van mijn teruggave op het einde van deze maand.

Ik was eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd over deze schuld. Ik weet wel dat ik regelmatig te laat betaal, maar ik betaal wel.
Toen ik wat verder las, was mijn verbazing helemaal compleet. De openstaande schuld bedragt 0,10€ (TIEN EUROCENT dus).
Een brief met de post versturen kost 0,52 €, de 15 minuten werk die in het opstellen, printen, vouwen en in een envelop steken van deze brief, kosten ook wel wat. Rentabiliteit is dus 0,0.
En dan verschieten de mensen er van dat Vadertje Staat een grote schuldenberg heeft.

Zou ik nu de suggestie van Kriss volgen en een spreidingsplan aanvragen voor het betalen van deze schuld?

No comments: