Friday, June 27, 2008

Gedrag

Het gaat me goed af, dat vermijdingsgedrag.

De flessen cola in de keuken weten ondertussen wel wat het is om genegeerd te worden. Foto's, cd's, bepaalde kledingstukken zullen een tijdje in de kast blijven liggen, zelfs heel der snelwegen bestaan even niet meer voor mij. Het maakt mijn leven op dit moment net iets gemakkelijker.

Er zijn natuurlijk dingen die iets minder gemakkelijk te negeren zijn, zoals bijvoorbeeld een toilet. Mijn buren zouden nogal snel de mannen in witte jas sturen als ik hen een paar keer per dag zou vragen of ik hun toilet zou mogen gebruiken. Dat is dan maar even verstand op nul zetten en hopen dat ik de komende dagen geen diarree krijg.

Het is op een moment als dit dat het concept van de film Eternal Sunshine of the spotless Mind wel heel aantrekkelijk wordt. Helaas hebben ze nog geen manier gevonden om een selectie in de herinneringen te maken. Want eerlijk gezegd, er is altijd wel een herinnering of 2 waar je aan wil vast houden.

No comments: