Monday, May 14, 2007

Motivatie

In het leven draait alles rond motivatie. Als je echt gemotiveerd bent om een bepaald doel te bereiken of iets te realiseren, dan ben je al half op weg. Ok, motivatie alleen brengt je niet op je bestemming, je moet er ook nog moeite voor doen, dat is waar. Maar zonder de motivatie zou je er zelfs niet aan beginnen.
Geld is een belangrijke motivator voor velen. Mensen associƫren geluk met het hebben van veel spulletjes en liefst nog dure spulletjes en daarvoor hebben ze veel geld nodig. Nu vind ik persoonlijk dat geld op zich niet gelukkig maakt, maar het helpt je toch een verdomd eind op weg.
Ik heb het momenteel over een nog andere soort motivatie, namelijk het korte termijn type motivatie. Kort maar krachtig en toch het vooropgesteld doel bereiken. Oorzaak: een weegschaal die zei "Niet met zn beidjes aub!". Gevolg: crash dieet. Ik heb vorige week beslist om minimum 7 kg kwijt te spelen en dit tegen 28 juni. Motivatie: ik wil mijn favoriete versleten jeans terug aan kunnen doen. Je kent dit soort broeken wel, tot op de draad versleten en overal gaatjes, maar ze zit toch oooo zoooo comfortabel (als ik ten minste 7 kg minder weeg). Ondertussen is er 1 week voorbij sinds mijn beslissing en ben ik ook al 1 kg lichter. Nog 6 te gaan!

1 comment:

Kriss said...

Hey forse kalkoen, go for it!!