Sunday, August 19, 2007

Toeschouwers

Sommige mensen, hoe chique en beschaafd ze er ook uit zien, hebben totaal geen respect voor hun medemens!
Tijdens het simmen voor een demo-oefening vandaag werd ik op een ziekenwagen brancard getild. Op zich is dit niets speciaal voor vosjes en ook de hulpverleners van dienst zijn hierop getraind. Omdat er nogal veel hulpverleners in de buurt waren en iedereen zijn steentje wou bijdragen, hebben ze met mij met 4 of 5 mensen op deze brancard gelegd. Blijkbaar vond een heerschap uit het publiek het nogal grappig om volgende zin uit te roepen: "Het slachtoffer zou beter wat vermageren!" Ik weet dat ik niet tot de magersten van de wereldbevolking behoor en ik heb vlees op al de juiste EN verkeerde plaatsen, maar om zoiets te roepen naar iemand die je helemaal niet kent, vond ik beneden alle peil. Zijn vrouw, heel chique uitgedost, beladen met allerlei echte of fake juwelen en met een zonnebank oranje kleurtje, vond het allemaal heel grappig. Persoonlijk vond ik het iets minder grappig.
Toen achteraf bleek dat deze meneer geen aanstalte maakte om zich te komen verontschuldigen, heb ik hem een paar kwaaie blikken toegeworpen. Hij heeft toen wijselijk besloten om het hazenpad te kiezen, met zijn oranje vrouw in zijn kielzog.

No comments: