Saturday, May 24, 2008

Lijf

Er is iets mis met mijn lijf en ik weet niet wat! Als ik eet, ben ik zo mottig als een krab, als ik niet eet, heb ik honger. Ik ben moe en mijn hoofd wordt al een paar dagen geteisterd door pijn. Alles zit nochtans op zijn of haar plaats. Hoofd op de romp, armen die er onder hangen. Buiken, heupen en benen, voeten en tenen. Alles netjes op zijn plaats. Ik vermoed dat binnen in ook nog wel alles in de juiste volgorde zit, hoewel ik daar niet helemaal zeker van kan zijn natuurlijk.

En toch... ik voel met niet thuis in mijn eigen lijf. Alsof er iets is dat mijn eigen ik uit mijn lijf wil wegduwen. Het lijkt alsof er kriebelbeestjes onder de huid van mijn benen zitten, wat helemaal geen aangenaam gevoel is. In mijn maag lijkt een onontwarbare knoop te zitten.
Ik weet niet wat het allemaal betekent, maar ik word er verdomd ambetant van! (nog ambetanter dan ik in normale omstandigheden al ben)

No comments: