Thursday, October 08, 2009

Boos

Ik ben boos!!!
Ik weet alleen niet goed op wie ik boos moet zijn en das ambetant.

De kleding die ik deze week al heb aangetrokken slingert heen en weer tussen dikke wintertruien en zomertopjes. Het is natuurlijk wel spijtig dat ik deze kledij telkens op de verkeerde dag heb aangetrokken.
Dinsdag werd er 21 graden voorspeld, dus aangepast lichte kledij. Heb ik heel de dag kou gehad. Men was er blijkbaar vergeten bij te vermelden dat het om 21 graden Fahrenheit ging!
Woensdag ging de voorspelling wederom naar de 21 graden, maar nu gingen ze mij niet meer hebben, dus dikke trui aan. Was me dat een verkeerde gok...

En dan is er nog de regen. OK, als het binnen regent omdat het raam openstaat terwijl je thuis bent en wakker bent, daar valt niks tegen in te brengen. Ik had maar beter moeten opletten en direct de ramen dicht doen. Maar 's nachts wakker worden omdat je natte voeten hebt (mijn voeten liggen vlakbij het open raam en 's nachts het raam dichtdoen is echt geen optie), vind ik echt niet leuk meer. De nacht dient om te slapen, niet om voeten te wassen.

Maar op wie moet ik nu boos zijn? Frank De Boosere heeft zijn deel gisteren al gehad toen hij in de gietende regen op zijn fietske naar huis reed. Net zoals mijn toffe collega L. trouwens. Naar zijn zeggen zag hij er uit als een verzopen poedel tegen dat hij thuis was.
Gelukkig schijnt vandaag de zon en verdwijnt daarmee de boosheid een beetje. Maar zowel de weerberichtlezers op de radio als allerhande weergoden (Griekse, Romeinse en Noorse) hebben het deze week toch wel al mogen aanhoren.

Hopelijk gedragen ze zich vanaf nu allemaal wat beter. Anders zal ik het hen volgende week eens allemaal persoonlijk gaan duidelijk maken! Ze zijn gewaarschuwd.

1 comment:

Anonymous said...

hellaba niks slechts zeggen over de Romeinse weergoden hé;-)het is voldoende dat je die wat steekpenningen geeft en je zal zien dat het weerbericht zal zijn hoe JIJ het wilt!

la Vikinga