Wednesday, September 27, 2006

Paniek

Een lichte paniek heeft zich van mij meester gemaakt. Het academiejaar is nog maar net begonnen en het lijkt alsof ik nu al niet genoeg tijd ga hebben om de, ocharme maar, 3 vakken die ik tegen januari moet beheersen, onder de knie ga krijgen. En dan moet ik nog mijn eerste echte les krijgen!
De infosessie voor wijsbegeerte werd aangekondigd door de prof als volgt heel enthousiast aangekondigd: "Vandaag krijgen jullie les!!!". Stel je daar een opgewonden, blije prof bij voor. Zo eentje die er een kick uit krijgt om verbaasde uitdrukkingen op het gezicht van zijn (toekomstige) studenten te toveren. Het bleek om uiteenzetting te gaan over hoe je een scritpie moet schrijven (WTF is een scriptie???). Het is hier dat de paniek kwam inzetten: ik moet minstens 2 van die monsters schrijven en heb dat nog nooit in mijn leven gedaan. Ik was er nog maar juist aan gewend om een woordenboek naast mij te leggen (lang leve Van Dael on line) terwijl ik mijn cursus las en dan krijg je er die scripties ook nog bij. De cursus over logica heb ik even opengeslagen en onmiddellijk terug dicht gedaan. Dit lijkt verdacht veel op wiskunde (lees: de paniek werd nog groter).
Maar... ik ben een groot meisje, ik bijt door. Ik ga laten zien dat ik dit allemaal onder de knie kan krijgen. Al was het maar omdat ik eerst voor een jury, verspreid van Kruibeke over Merksem en via Leuven tot in Rome, moet verschijnen voor ik er de brui aan mag geven...

Note to self: oppassen met welke kleren ik aan trek. Proffen zijn blijkbaar ook maar mensen en kunnen dus ook moeite hebben met hun ogen op de juiste hoogte te houden...

No comments: