Monday, December 25, 2006

Bezinning

Het is tijd voor een moment van bezinning. Niet omdat het Kerstmis is, maar omdat het nodig is.
Gedurende maanden vertoont mijn leven sterke gelijkenissen met de vlakke hartslaglijn van iemand die dood is. Ik had daar geen problemen mee, integendeel zelfs. Het gaf me de mogelijkheid op me te concentreren op de belangrijke dingen.
En net nu, dat ik de rust en kalmte in mijn verstand zo broodnodig heb (het is binnenkort examentijd), wordt alles verstoord. Daarom probeer ik het op deze manier rationeel te benaderen.
Goed, ik geef toe, het was een ingeving van het moment. De sfeer, het te veel aan alcohol in mijn bloed speelden een belangrijke rol. Iedereen heeft al eens behoefte aan aandacht en soms ook aan de foute soort aandacht. Het stelde niets voor, maar de herinnering blijft doorspelen. Er zijn 1000 en 1 redenen waarom het niet kan en niet mag.
Ik moet me concentreren blijven concentreren op de belangrijke dingen, niet op de bijzaken. Dus... shoo.... weg met die herinnering....

No comments: