Thursday, March 08, 2007

Vrouwendag

Vandaag was het de Vrouwendag. Dit werd me deze morgen al in alle vroegte door Sofie Lemaire toegejubeld. Zij mocht vandaag voor 1 dag de Grote Ochtendshow overnemen van Peter Van De Veire die voor 1 keer "Peter-van-het-nieuws-jongen" werd. Goegeluimd sprong ik uit bed, vond onmiddellijk de juiste outfit om te gaan werken en maakt nog gauw een dansje in mijn blinkend propere badkamer. Ik rij over de verkeersloze wegen naar mijn werk waar ik in een opperbest humeur mijn collega's 1 voor 1 begroet en tegelijk ook informeer naar hun kleine en grote zorgen. Op mijn bureau vind ik een tasje thee dat mijn baas daar voor mij heeft neergezet omdat het Vrouwendag is. Er liggen geen bergen werk op mij te wachten en alles verloopt op rolletjes. Als ik thuis kom na een aangename werkdag heb ik nog genoeg energie om uitgebreid te koken, de afwas te doen, wat spullen op te ruimen en nog enkele uurtjes te studeren.
Wake up and smell the coffee!!! De werkelijkheid is lichtjes anders. Ik word inderdaad gewekt door de vrolijke stem van Sofie, maar ik doe er ruim 45 minuten over om mijn ogen een halve centimeter open te krijgen. Ik vind niet meteen de perfect outfit omdat de meeste van mijn kleren wachten om gestreken te worden (waar zijn de kaboutertjes als je het hardst nodig hebt?), de werkelijkheid is dat ik 5 minuten verlies met naar ondergoed te zoeken terwijl ik in mijn blootje in mijn ijskoude slaapkamer te bevriezen. De weg naar werk is bezaaid met zondagsrijders op donderdag met als gevolg dat ik maar net op tijd hijgend op mijn bureaustoel neerzijg (en mijn ogen zijn ondertussen al 7,5 mm open). Er staat geen tas thee op mij te wachten, er liggen enkel bergen werk en mijn baas is zoals gewoonlijk weer de charme zelve, NOT. Thuisgekomen heb ik nog net genoeg energie om een pizza in de microgolf te schuiven en daarna in de zetel te ploffen en enkel nog de zapper te bedienen. De afwas zal voor later zijn. Ah ja, als kers op de taart zat er nog een fijne brief van de politie (uw vriend?) in de bus...
Vrouwendag? Ik heb er niet veel van gemerkt, u wel?

1 comment:

Anonymous said...

Volgend jaar beter ;-)
lielaloeke