Thursday, August 14, 2008

Basis of luxe - vervolg

Enkel even ter verduidelijking: in onderstaand stukje verbaas ik me niet over de verontwaardiging van de gedupeerde reizigers, noch wijs ik de stakers met de vinger.

Ik ben er enkel over verbaasd dat de dienstverlening in onze luchthaven door VLD beschouwd wordt als een basisbehoefte. Ik dacht altijd dat het niet invullen van een basisbehoefte (eten, drinken, onderdak, geneeskundige zorgen) tot iemands dood kon leiden. Ik dacht dat de kern van een basisbehoefte er in bestond dat je leven dus ernstig in gevaar kon komen als ze niet wordt voldaan.

Hoezeer de hedendaagse Westerse mens zijn vakantie ook verdiend heeft, ik vermoed (maar kan er dus volledig naast zitten) dat er nog altijd niemand zal sterven omdat hij/zij zijn bagage een paar dagen later heeft. Tenzij die persoon zich natuurlijk zodanig opboeit dat zijn hart er van ontploft.

Ik geef toe, het is lastig, van verlof terug komen of in verlof vertrekken in het midden van zo een staking, en ik zou waarschijnlijk ook flink vloeken moest ik maandag op Zaventem hebben gestaan maar als we eerlijk wezen... Er zijn ergere dingen in het leven...

De dienstverlening op een luchthaven als een basisbehoefte beschouwen vind ik er net iets over en het ruikt naar gemakkelijke stemmenronseling voor de volgende verkiezingen.

No comments: