Sunday, August 10, 2008

Gaan

"Laat u maar eens goed gaan" is een uitdrukking die wij nog al eens bezigen.

Vandaag heb ik deze leuze ter harte genomen. Anderhalf uur heb ik in de gekende boeken/cd/dvd keten vertoefd. Op mijn gemak heb ik eerst de boekenwinkel onder de loep genomen. Daarna waren de cd's en dvd's aan de beurt.
Merkwaardig was wel dat ik in de dvd afdeling niet echt mijn gading vond. Ik wou mezelf trakteren op het eerste seizoen van de overal geroemde tv-serie "The Sopranos", maar de bende maffiosi uit New York was nergens te bekennen. Helaas leken er voor de rest voornamelijk B-films of oude krellen in aanbieding te staan. Gelukkig vond ik er toch nog eentje naar mijn zin aan de kassa.
Resultaat van de buit: 4 boeken (3 ter ontspanning en eentje met een onderwerp van filosofische inslag), 1 cd en 1 dvd.

Kortom: ik heb mij eens goed laten gaan :-)

PS: Geen paniek zusje, er is genoeg over gebleven voor jullie...

2 comments:

Kriss said...

"Ik heb mij eens goed laten gaan...", kent zijn oorsprong ten tijde dat ik mijn schoolstage deed bij Esso. Iedere dag opnieuw hoorde ik enkele mensen dat zeggen over het zotste eerst (zat worden op feestjes, met een vreemde madam naar huis gaan, of schandalig veel geld uitgeven en dan thuis komen en tegen vrouwlief ter excuus zeggen: ik heb mij eens goed laten gaan).

En kijk, 12 jaar later bezigen we nog steeds deze gevatte one-liner.

Je hebt een grote glimlach op mijn gezicht kunnen toveren. Mijn dank hiervoor.

grtz
Kriss

Anonymous said...

mercikes om nog wat over te laten...kan ik mij binnen een paar dagen ook nog eens laten gaan:-)

la vikinga