Wednesday, August 13, 2008

Basis of luxe

Deze morgen met een halve slaapkop gehoord dat VLD wil dat er in de toekomst een minimum dienstverlening op de luchthaven wordt voorzien in geval van staking. "Want", zo luidde het commentaar, "een basisbehoefte als het openhouden van een luchthaven mag niet omwillen van een staking in gevaar worden gebracht".

Vooral die laatste zin deed mijn rechter wenkbrauw (nee, niet de linker, die sliep nog) toch wel eventjes de hoogte in schieten. Ik hoop dat mijn oren nog te slaperig waren om dit nieuwsbericht goed te hebben verstaan. Ik heb altijd al gedacht dat voedsel, onderdak, educatie, gezondheidszorg basisbehoeften waren, niet de werking van een luchthaven. Hoe verkeerd draait onze wereld als mensen door het lint gaan omdat hun vakantie niet begint of eindigt zoals het al maanden van te voren gepland was?

Ik volg de liberale gedachte dat iedereen iedere kans moet krijgen zichzelf te ontwikkelen en verbeteren zo veel als mogelijk, maar wat betreft bovenstaande uitspraak, denk ik dat VLD eens dringend zijn prioriteiten op een rijtje moet zetten.

2 comments:

Anonymous said...

ik zou zeggen... groot gelijk dat iedereen mag staken om zich te verbeteren, maar het had toch fijn geweest dat het vliegtuigpersoneel een hintje had gegeven om meer in onze handbagage te steken....'k spreek uit ondervinding. En zo een staking organiseren in het hoogseizoen heeft zeker meer effect, maar is eigenlijk niet fair tegenover het "gewone klootjesvolk" met kinderen dat verplicht tot de grote vakentie moet wachten,meer moet betalen voor hun vakantie wegens hoogseizoen en dan nog zo behandeld wordt.

la Vikinga

la vikinga

Kriss said...

Bij een gewone staking is altijd het "klootjesvolk" de dupe, niet omdat men die wil raken, maar wel omdat de grote heren met hun pree van 15000 euro in de maand niet kunnen geraakt worden.

Ik vind het jammer voor hen die het moeten ondergaan, maar als ze zoiets niet doen dan worden ze waarschijnlijk niet serieus genomen door de heren van beleid.

Maar moest ik er ook hebben gestaan als pasagier, ik zou ook om te rotten zijn geweest.

Le Kriss