Monday, October 15, 2007

Bontjas of haardos?

Urbanus zong "ik hou niet van madammen met nen bontjas". Ik zing "Ik hou niet van kappers met scharen en mouskes en gel en lak en...".



Ik ben dus nooit een grote fan geweest van Albertooooo en zijn collega's.

Eerst en vooral heb ik niet graag dat iemand met mijn haar speelt. Er zijn maar 2 mensen die dit voorrecht genieten en dat is mijn moeder en mijn lief, als hij het vertrouwen waard is ten minste. En zelfs deze mensen moeten hier al na een minuut of 10 mee ophouden. Ik weet niet waar dit vandaan komt, ik weet wel dat ik als kind ook al niet graag had dat vriendinnetjes mijn haar borstelden of er vlechtjes in legden.

Een tweede reden waarom ik niet om de 2 weken bij de kapper ben terug te vinden (buiten dat het natuurlijk schandalig duur is), is dat ik eigenlijk nooit content ben met wat deze mensen met mijn haardos aanvangen. Ze zetten mijn haar alle kanten uit met gel en lak in de ijdele hoop dat deze producten mijn eigenzinnige krollen in bedwang zullen kunnen houden. Gewoonlijk duurt dit welgeteld 30 minuten en dan zegt mijn haar "FOERT!"

Maar nu.... Nu ben ik voor de eerste keer tevreden bij de kapper buiten gekomen. Mijn van nature uitbundige lokken worden aangemoedigd om er warrig uit te zien en dit komt mijn gehele wezen ten goede blijkbaar. Er zit zelfs een vamp-achtig iets op dit moment in mijn coupe. En reken maar dat ik daar tevree mee ben. Het wauw-effect streelt mijn ego. Voor de eerste keer merk ik dat mannelijke café gangers mij meer dan 1 blik gunnen en zelfs de mannelijke collega's ontgaat de metamorfose niet.

Dus voor al diegene die eens van kapsel willen veranderen, maar niet goed durven: DOEN! :-)

1 comment:

jassen met bontkraag said...

Wauw cool zeg!!