Wednesday, February 13, 2008

Mijmeringen

Tijdens mijn zoektocht naar mijn woordenboek Nederlands-Engels op zondagavond, vond ik een heleboel foto's uit de oude doos. Het woordenboek kon me heel even gestolen worden en ik heb een toch door Memory Lane gemaakt. Foto's van mezelf tussen 0 en 18 jaar, foto's van mensen die al lang niet meer leven of foto's van mensen die nog wel leven maar die ik al meer dan 20 jaar niet heb gezien. Ben zelfs liefdesbrieven van mijn allereerste "echte" lief tegen gekomen.
Als ik die foto's zie, zou ik kunnen denken "vroeger was toch alles beter en simpeler", maar niets is eigenlijk minder waar. We vergeten alleen dat ons leven toen ook gecompliceerd was en we onthouden enkel de goei dingen.
Het was vroeger niet beter, het was gewoon anders (en ik had minder rimpels toen).

No comments: