Wednesday, February 27, 2008

Vechten

Hoe lang duurt het nog voor de boel in mijn hoofd ontploft?

Ik ben geen vechtjas. Nooit geweest en zal het hopelijk nooit worden.
Over het algemeen durf ik van mezelf zeggen dat ik een vrij evenwichtig mens ben, hoewel sommige onder jullie daar anders over zullen denken. Ik kan meestal goed rationaliseren en relativeren. Of ten minste, ik probeer dat toch.
De laatste 2-3 jaren heb ik echter het gevoel dat er een deel van mij probeert te ontsnappen. Het is deel van mij dat geregeerd wordt door woede. Dit is geen gewone kwaadheid meer, dit is regelrechte agressieve en allesvernielende woede. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook serieus schrik voor het moment dat dit alter ego zijn weg naar buiten vindt. Ik weet waartegen het zich richt, maar ik kan mezelf er niet toe brengen om het een stukjes en beetjes los te laten. Ik vrees dat als ik 1 keer de stop er uit trek, alles er onder hoge druk zal uitspuiten en de gevolgen zullen niet te overzien zijn. Gevolgen waar ik liever niet aan denk, gevolgen die ik nu nog niet onder ogen wil zien.

1 comment:

Anonymous said...

Joow kerel
Over 5 maand had ik hetzelfde probleem ik ben begonnen met thai-boks door die woede ben ik nu West vlaams kampioen thaiboks