Monday, July 31, 2006

Burgerplicht

Vandaag heb ik mijn burgerplicht vervuld. Op exact 2 uur en 15 minuten van de uiterste deadline heb ik mijn belastingformulier gedumpt in de brievenbus van het Ministerie van Financiƫn. De is weeral een verbetering van mijn persoonlijk record. Het vorige stond op 3 uur en 30 minuten en dateert ondertussen toch ook weer al van 2 jaar geleden. Ik besef dat ik nog wel enkele jaartjes training voor de boeg heb, maar ik hoop toch ooit op een dag mijn tijd terug te brengen tot onder de 5 minuten.
Vorig jaar heb ik mij laten vangen in een bui van plichtsbewustheid en mijn ingevuld formulier binnengestuurd binnen de 2 weken nadat ik het ontvangen had. Achteraf gezien heb ik daar wel spijt van. Niet alleen mis ik nu een jaartje broodnodige training, bovendien maakt het totaal niks uit of je je formulier nu vroeg of laat binnen dient. Je krijgt je centen altijd even laat terug. Het is dus niet omdat jij een beetje moeite doet om ruimschoots op tijd te zijn, dat de ambtenaren van dit specifieke overheidsdepartement op hun beurt een effort zullen doen.
Ik blijf alleszins oefenen om onder die legendarische 5 minuten te geraken en kijk al uit naar de belastingsbrief van volgend jaar...

No comments: