Thursday, November 16, 2006

Heilige koe

Nee, ik heb het hier niet over de Indiaase heilige koe, maar over de westerse heilige koe: De Auto. Op dit moment permiteer ik het mij om te zeggen Klote-Shit-Metalen-Bak-Met-Vier-Wielen!
Mijn eigen heilige koe staat op de rand van de figuurlijke afgrond: deze avond weigerde hij alle dienst. Een half geluid en daar niets meer, nada, noppes, nougatbollen. Ik heb eigenlijk geen geld voor een andere (laat staan nieuwe) auto, maar als hij zo blijft voortdoen, ben ik meer dan bereid om mezelf er voor in schulden te steken, want ik ben het BEU! Met de olie-vreterij kon ik nog leven. De douche die af en toe vanuit het dak komt, ok, als ik eerst een paar keer een rechtse bocht neem als het heeft geregend dan is mijn passagier nat en niet ik. Maar nu deze weigering is de spreekwoordelijke druppel. Als ik hem morgen aan de praat krijg (ik zal mijn vrouwelijke charmes in de strijd moeten gooien bij mijn mannelijke collega's), rij ik regelrecht naar de eerste beste garage en ruil deze schroothoop in voor een ander model. En deze keer zal het een vrouwelijke auto worden, want deze is een op en top mannelijk model: hij laat me telkens weer in de steek als ik hem nodig heb.

No comments: