Wednesday, May 03, 2006

Zomer

Mensen, het wordt zomer. De zon schijnt, de vogeltjes fluiten, alles komt in bloei.
De hoogste tijd dus om uw kinderen in een donkere kamer op te sluiten en voor tv of PS2 te dumpen. Als u dat niet doet, zou u misschien wel eens ruzie krijgen met uw buren. Want kinderen maken lawaai en dat hebben de mensen tegenwoordig niet zo graag.
Iedereen is zo bezig met zijn eigen kleine wereldje dat er geen plaats meer is om kinderen te laten buiten spelen als de zon schijnt. Kinderen roepen, tieren, brullen, kortom maken kabaal. Is dit dan zo erg? Blijkbaar wel voor mensen die in de buurt van kinderdagverblijven wonen, want zij spannen processen aan tegen die instellingen. Reden: ze kunnen niet rustig in hun tuin zitten want in de tuin ernaast spelen kinderen en af en toe vliegt er een bal over de haag en dat is toch wel heel lastig.
Als ik in zo'n kinderdagverblijf zou werken, ik zou die kinderen de hele dag buiten laten ravotten en veel lawaai laten maken alleen maar om de buren pissed te maken. Gelukkig werk ik daar niet, nu kan ik alleen maar mijn baas pissed maken...

No comments: