Monday, April 24, 2006

Bewegen

Als je denk dat je van meer bewegen, sporten dus, gaat vermageren, dan heb je dik verkeerd gedacht!
Vorige week heb ik bewogen (gesport) als een zot. Ik heb meer bewogen op 3 dagen tijd, dan ik anders op een jaar doe. Stappen, fietsen, zwemmen, ik heb het allemaal gedaan vorige week. Nog even en ik kan gaan meedoen aan de Iron Man op Hawaï...
Maar gewicht kwijtgeraken, like hell ja! Ik zou zelfs het tegendeel durven vermoeden. En dat is ook wel logisch: je beweegt meer, dus je verbrandt meer energie en als gevolg ga je meer eten dan je gewoon bent. Bovendien zijn spieren zwaarder dan vet, dus voor elke gram vet dat je kwijt bent, krijg je 2 gram spieren in de plaats. HEEELP!!!! Je kan dus beter in je luie zetel blijven zitten en worteltjes in plaats van chips knabbelen. Dat is dan ook nog eens stukken minder pijnlijk. Pijnlijke spieren en gewrichten beginnen hier dagelijkse kost te worden, maar de bijna-doodervaringen zijn toch al aan het verminderen. Toch iets positiefs.
Ik probeer nog altijd te snappen hoe iemand verslaafd kan geraken aan sport, maar ik vrees dat dat voor mij altijd een raadsel zal blijven.

No comments: