Friday, April 14, 2006

Is goed nog wel goed genoeg?

Het valt mij meer en meer op dat onze maatschappij de laatste jaren heel veeleisend is geworden. Ik heb het dan even niet over het uiterlijk of over relaties (dat zijn topics die later nog wel aan bod zullen komen), maar over de louter professionele eisen.

Gewoon je best doen om een doel te bereiken, is deze dagen niet meer voldoende. Alles moet tot in de puntjes perfect zijn of je zal het geweten hebben. Helaas is een mens niet perfect en ik zeker niet, maar we eisen wel allemaal dat onze leveranciers meer dan perfect zijn. Sinds wanneer is goed niet meer goed genoeg eigenlijk? Diep in mijn binnenste revolteer ik tegen die hoge eisen, maar tegelijk doe ik er aan mee. Op goeie momenten neem ik me voor mijn persoonlijke lat hoger te leggen en zo meer te voldoen aan de verwachtingen van mijn "klanten", maar even dikwijls denk ik "foert, ik doe hier niet meer aan mee." Want uiteindelijk, waarom je loop je nu eigenlijk mee in die stomme rat race? Het enige dat je er aan overhoudt op het einde van de rit is een hartaanval en zeker geen vrienden.

No comments: