Thursday, April 20, 2006

Secretaresse

Vandaag is het secretaressedag, weeral zo een artificiële feestdag gecreëerd om de bloemen- en snoepindustrie te doen draaien.
Mijn haar (en daar is er veel van) gaat omhoog staan als iemand zegt dat ik een secretaresse ben. Toegegeven, ik heb inderdaad de richting Secretariaat-Talen gevolgd op school, maar bij het woord secretaresse begint mijn verbeelding al direct te werken. Ik stel mij dan vrouwen voor in een duur 2 delig mantelpakje voor, met hun haar netjes in een dotje gedraaid. Je kent ze wel, die super geörganiseerde vrouwen die nooit iets vergeten en alles op kantoor onder controle hebben. Het andere uiterste van mijn verbeelding is dan de blonde bimbo, zonnebank bruin, nageltjes keurig gelakt die niets anders doet dan telefoontjes beantwoorden en klagen dat haar zonnebankafspraak verzet moet worden.
Noem mij dan gerust manusje-van-alles of voor mijn part de koffiemadame, maar zeker geen secretaresse.
Ach ja, in ruil voor een mandje met koekjes en chocola ben ik wel bereid om mijn principes voor 1 dag opzij te zetten.

No comments: